Меблева фабрика... на виставковому стенді

Три верстати, три працівники і не більше ста сорока квадратних метрів робочої площі – ось мінімум, необхідний для запуску виробництва корпусних меблів. За роботою такої міні-фабрики на стенді компанії „МВM Груп” спостерігали відвідувачі експозиції FURN'EQUIP, що відбувалася в рамках виставки KIFF-2008. Ініціаторами проекту експозиції стали організатори виставки, а матеріалами та комплектуючими оснастили компанії Egger, Мебельные технологии та Rehau. Готові меблі після виставки запланували передати дитсадку „Пізнайко” Шевченківського району м. Києва для дітей з вадами зору.

Протягом усіх чотирьох днів виставки на стенді кипіла робота – робітники розрізали плити, свердлили отвори, клеїли крайку, складали готові шафки і тумбочки. Одразу зауважимо, що показана на стенді міні-фабрика це аж ніяк не „гаражне” виробництво, адже всі технологічні етапи виконують на машинах. Детальніше розповів директор компанії МВМ Груп Ігор Гарус:

– На виставці ми представили меблеву фабрику, оснащену мінімальним комплектом верстатів, на яких можна виготовляти 90% моделей корпусних меблів з ДСП. Цей формат орієнтований на комплексного покупця обладнання. Звичайно, ним не „позмагаєшся” з великими фабриками меблів, але для початку цілком достатньо цього набору. Одразу відзначу, що всі агрегати – китайського виробництва, якими ми, головним чином, і торгуємо – це наша ніша.

Технологічний цикл традиційний: спочатку на форматно-розкрійному верстаті MJ 320 D працівники розкроюють ДСП на заготовки, на них наклеюють крайку на крайколичкувальному верстаті KDT 360. Наступний етап – свердління, або на мові меблевиків, „присадка”, – ці роботи виконують на свердлильно-присадочному верстаті MZ 7121 A. І, нарешті, кінцеве складання меблів.

На експозиції на всіх трьох верстатах працює троє робітників, для роботи на свердлильно-присадному достатньо однієї людини, як і на крайколичкувальному. На сьогодні ціна показаного на виставці комплекту – 42 тис. доларів за прайсовими розцінками. До речі, ми показали крайколичкувальний верстат важкого типу, а можна й вкластися у меншу суму, якщо замовити верстат нижчої продуктивності. На початку ми можемо навіть прорахувати для клієнта економіку виробництва, його продуктивність – хоча це не є готова бізнес-ідея. Наголошу, що наша компанія постачає і потужне, високопродуктивне обладнання на великі фабрики.

Авторство ідеї міні-фабрики належить організаторам, і ми задоволені ефектом від неї. Така форма допомогла продемонструвати широкі можливості нашого обладнання, гнучкість та зручність його використання. Чи плануємо повторити цей проект поки що сказати не можу, але реакція відвідувачів дуже позитивна.

Чи можна сказати, що участь у виставці дала вам не лише іміджевий, а й комерційний ефект?
– За результатами трьох днів виставки ми побачили, що її найбільше відвідують меблевики, вони прийшли подивитися на готові меблі, бо це виставка відповідного профілю. Але у форматі цієї великої виставки є ділянка, де показане обладнання. І меблевики теж сюди приходять, тому що питання оснащення і переоснащення для них болючі. Багато хто ще працює на старому обладнанні, дехто в форматі часткового виробництва – сам лише проектує меблі, а в когось іншого замовляє свердління, крайколичкування, а потім сам складає. Та все ж ці виробники вже виростають з коротких штанців і усвідомлюють, що можуть і хочуть мати замкнутий цикл. Я спілкувався з кількома виробниками, які зацікавилися нашою ідеєю міні-фабрики.

Хоча ми вже під час виставки продали два з трьох верстати, вважаю, що для нас ця подія таки має більше іміджевий ефект – люди приходять, розглядають справжнє виробництво, де сиплеться стружка, пахне клеєм. Досить важко продати верстат по телефону, бо меблевики це переважно технарі з прагматичним підходом, хочуть спершу побачити, як верстат виглядає, як він працює. Тому поза виставкою ми часто запрошуємо клієнтів на ті виробництва, де вже встановлене наше обладнання.

– Нині всі говорять про укрупнення в галузі, а ви пропонуєте започаткувати міні-підприємство. Чи матиме воно шанси?
– На мою думку, всі маленькі підприємства нині якраз мають шанси. Недолік великих, потужних фабрик у стандартному наборі меблів – це затверджені, сертифіковані зразки. Але ж нині дуже висока потреба в індивідуальних меблях, коли до клієнта виїжджає дизайнер, робить заміри, придумує дизайн. Цей формат завжди буде потрібний, бо ніколи не „переведуться” покупці з вибагливим смаком. От саме на виробників таких меблів орієнтований наш комплект верстатів.

Так, спеціалісти ринку меблів констатують, що нині триває укрупнення: дрібних серійних виробників поглинають великі. Але дрібні індивідуальні не загинуть ніколи, з тієї причини про яку я вже казав. До того ж нині в Україні будівельний бум – на жаль, у нас, в Дніпропетровську, більше будують елітного житла, бюджетне я бачу лише в Києві. Попри це всі виробники комплектуючих для будівельної галузі, дверей, вікон, дешевих меблів, відзначають, що це лише початок справжнього будівництва.

Чи не стануть конкурентами вашим клієнтам великі меблеві оператори, якщо вони прийдуть в Україну. Так, їхні меблі не індивідуальні, але якісні та дешеві, бо виробники початково мають великі потужності?
– Але щоб запустити виробництво на новому ринку треба мати певні виробничі потужності, серйозне обладнання, а воно, до речі, має здатність фізично і морально застарівати. Щоб інтенсифікувати процес і виготовляти багато і дешево, потрібні серйозні капіталовкладення. На мою думку, не треба цього боятися і боротися проти цього. До речі, у нас теж немало конкурентів по обладнанню, і ми з ними не боремося: конкурент пропонує один формат обладнання, ми – інший, у кожного свої переваги.

Про конкуренцію на ринку меблів я не можу судити достатньо професійно, щодо конкуренції по обладнанню, то верстатів подібних до наших в Україні сотні різновидів. Але покупець обирає виходячи із рівня компанії, оцінює як з ним спілкується менеджер, наскільки швидко працює сервісна служба, чи близько вона розташована до клієнта. Наша компанія через мережу агентів по Україні максимально наближена до покупця.

– До речі, щодо сервісу обладнання: дехто вважає, що в Україні він ще дуже недосконалий, хоча практично всі постачальники його декларують?
– Так як Україна дуже далека від Євросоюзу, так і поняття сервісу дуже широке. Якщо я можу приїхати до свого клієнта, наприклад, у Сімферополь протягом двох днів, то це нормальний сервіс. Так, це проблема, коли верстат простоює і клієнт втрачає гроші, але такі терміни для нашого ринку поки що прийнятні. Немає проблем, якщо треба замінити якусь деталь – наша компанія має склад запасних частин. До того ж ми працюємо з виробниками напряму, не перекуповуючи обладнання. Договори укладені безпосередньо з виробниками, які чудово знають специфіку нашого ринку, а ми довіряємо їхнім можливостям. Та навіть якщо з ладу виходить деталь, яка ніколи не ламалася її доставлять з Китаю максимально за тиждень. Головне завдання сервісного центру – до деталей продумувати, які труднощі можуть виникати і як їх швидко усунути.

Розмовляла Уляна Чуба